Type C

Email: webshop@kostkalender.dk

Blodsukkertype C

Sådan er du, hvis du er Type C

Du har forhøjede blodsukker værdier og dit insulin virker rigtig dårligt

 

Du har fået diagnosen type 2-diabetes - eller du er meget tæt på, at få den

 

Kulhydrat er nærmest gift for dig og giver dig let alt for høje blodsukker værdier - de hurtige kulhydrater er de værste

 

Måske får du medicin, der skal øge virkningen af dit insulin

 

Kulhydrat mætter dig virkelig dårligt - og du tager let på, når du spiser mange kulhydrater

 

Du føler dig først rigtig mæt sent i et måltid og efter du har spist protein og fedt

 

Hyppige små måltider kan være en hjælp til, at du kan normalisere dit blodsukker og føle dig mæt hele dagen

 

Er du Type C, har du fået diagnosen type 2-diabetes hos din læge eller du er meget tæt på.

 

Uanset hvad, kan vægttab og rigtig kostsammensætning hjælpe dig med at normalisere og stabilisere dit blodsukker.

 

Herved vil du opnå et større velvære og en mindre risiko for, at din diabetes forværres og fører til komplikationer over årene.

 

Måske kan du oven i købet forbedre din tilstand og opnå, at blive en Type B igen!

 

Får du medicinsk behandling på grund af din diabetes, så kan du desuden opnå, at der skal mindre doser medicin til for at normalisere dit blodsukker.

 

Når du er Type C, er din krop rigtig dårlig til at håndtere kulhydrat. Du er nærmest ”kulhydrat-intolerant”.

 

Dit insulin virker endnu dårligere end hos Type B og din krop formår ikke længere at producere mere insulin for at kompensere.

 

Kulhydratrig mad vil derfor nemt få dit blodsukker til at blive alt for højt.

 

Når dit blodsukker er højt, føler du dig skidt tilpas; og er det en tilstand, der står på over længere tid, risikerer du at udvikle komplikationer til din diabetes.

 

Du bliver heller ikke rigtig mæt af kulhydratrig mad, fordi sukkeret har så svært ved at komme ind i cellerne.

 

På trods af det høje blodsukker mangler cellerne sukker og sender derfor sultsignaler til hjernen.

 

Det kan være svært at stoppe med at spise, selvom du allerede har fået tilstrækkeligt med kalorier.

 

Du bliver først rigtig mæt, sent i et måltid og når måltidet indeholder protein og fedt.

 

Du skal dog ikke helt undgå kulhydrater - du skal bare skære ned og så skal det du vælger være den rigtige slags!

Varigt vægttab

med blodsukkerkuren

I modstrid med officielle kostråd

 

Du skal være opmærksom på, at kostanbefalingerne i Blodsukkerkuren til Type C er i modstrid med det som Sundhedsstyrelsen m.fl. for nuværende anbefaler ved type 2-diabetes.

 

Du må vælge, hvad du vil følge: De officielle diabetesråd eller Blodsukkerkuren. Forskerne bag Blodsukkerkuren er af den opfattelse, at de officielle kostanbefalinger til type 2-diabetes er forældede i forhold til nyere forskning både her hjemme og i udlandet.

 

Det er forskernes opfattelse, at de officielle anbefalinger tillader alt for meget kulhydrat totalt og alt for mange stivelsesholdige produkter.

 

Det betyder ikke alene, at det er sværere for dig at tabe dig, men det har også uheldig virkning på dine blodsukkerniveauer og kolesterolværdier.

 

Sådan taber du dig

Skær ned på fedtet (Røde felter) - især det usunde fedt fra fedt kød, fastfood og industriprodukter.

Undgå også de fede mejeriprodukter, da du ikke har røde felter nok.

Skær ned på sukker og andre hurtige kulhydrater (Gule og Lysegrønne felter)

Hold igen med alkohol (Lilla felter)

Spis dig mæt i de langsomme kulhydrater med lavt Glykæmisk indeks og mange kostfibre (Mørkegrønne felter). De mørkegrønne felter skal være hovedbestanddelen i alle dine måltider!

Spis gerne lidt protein i alle dine hovedmåltider og evt. dine mellemmåltider (Blå felter)

Spis gerne 3 hovedmåltider om dagen - men husk, mellemmåltider, hvis du har svært ved at føle dig mæt mellem måltiderne

Vær gerne fysisk aktiv - det øger dit velvære og din sundhed og forbrænder lidt ekstra kalorier

 

Copyright @ All Rights Reserved Kostkalender.dk

Bank